Tričko

Tričko Senát 2020

Ambasador lepších zítřků

Každý člověk dokáže naslouchat, myslet a projevit pochopení. Svět, ani má prezentace, nepotřebují v prvé řadě peníze. Mnohem lepší než bezduchý bilboard jste Vy! Důležití jsou aktivní lidé, kterým není jedno, co se děje kolem nich. Pokud chcete pomoci a také ostatním ukázat, k jakým hodnotám se hlásíte, můžete získat tričko s motivem mé kampaně "Slušnost, skromnost, porozumění".

Díky těmto slovům dáte okolí najevo, co společně sdílíme a na čem nám v politice záleží. Stanete se spolu se mnou ambasadory lepších zítřků – lidmi, kteří mají víru a ideály. Mým cílem je lidi spojovat, nikoli rozdělovat.

Pokud někoho se stejným motivem na tričku potkáte, dejte se s ním do řeči. Budete totiž před sebou mít člověka, se kterým má smysl sdílet něco pozitivního na světě.


Jak tričko získat?

Pozor, trička se teprve připravují. Jejich výroba proběhne patrně až v lednu 2020, v množství, které bude odpovídat zájmu všech, kteří by mě rádi podpořili. Trpělivost je ctnost – buďte proto prosím trpěliví. Ozvu se Vám hned, jak budou trička k dispozici.

Trička nevnucuji kolemjdoucím na ulici. Ne snad proto, že by jich bylo málo, ani proto, že by byly pouze pro „sektu vyvolených“. Důvodem je základní princip, který bych rád v politice prosazoval. Pojďme spolu mluvit a poskytovat si vzájemně zpětnou vazbu. Pojďme si naslouchat a vzájemně se respektovat.

Abyste získali tričko, musíte vyplnit jednoduchý on-line formulář, kde napíšete, co Vás v životě nejvíc trápí, případně, co byste rádi v naší zemi nebo městě Brně změnili k lepšímu. Zanecháte také kontakt a ozvu se Vám, kdy a kde je možné tričko vyzvednout.

Pokračuj na: Formulář pro zájemce o tričko.


Co když bude zájemců o tričko více, než kolik umožní rozpočet skutečně vyrobit?

Pokud by taková situace nastala, budou „šťastlivci“ vybíráni losem, protože jiné spravedlivé řešení snad neexistuje. Na koho se nedostane, může si kdykoli stáhnout logo ve formátu PDF a tričko si nechat vyrobit na vlastní náklady. Firem, které Vám umožní výrobu vlastního trička s potiskem, je v Brně celá řada (Google, Seznam).


Není pokrytectví nabízet trička a psát že „koblihy nebudou“?

Byl jsem upozorněn, že článek „Koblihy nebudou“ by mohl být považován za pokrytectví, když sám nabízím voličům trička. Jak to tedy je?

Rozdíl mezi koblihou a tričkem je velký. Koblihu sníte a zůstane Vám po ní jen pocit vděku, respektive podprahový pocit závazku, se kterým počítá kdokoli, kdo Vám ji zdarma dává. A stejně jako ekonomická poučka M. Friedmana říká, že neexistuje oběd zdarma, neexistuje ani kobliha zdarma. Ten, kdo ji dává, počítá s Vaším nutkáním nějak se revanšovat, nejlépe volebním hlasem. Princip je mimochodem stejný, jako když někdo zve na prezentační akci, kde je zdarma výlet a oběd, ale posléze také hrnce k prodeji, které se špatně odmítají.

Mé tričko rozhodně není zadarmo, byť za ně nemusíte platit žádné peníze. Je nutné vyplnit registrační formulář a poskytnout zpětnou vazbu, což vyžaduje jistou námahu. Zároveň se pak s tričkem stanete živým billboardem, což je rozhodně činnost hodná odměny. Proto tedy moje tričko nepovažuji za úplatek, ale za férovou nabídku výměnného obchodu, kde obě stany předem ví, co je čeká.

Kobliha je podle mě mnohem záludnější právě v tom, jak je sladká, rychle zmizí a zdánlivě nic od Vás nechce. Avšak vzpomínka na ni zůstává. Takže koblihu sní i ten, kdo si není jistý, jak má volit a ono malé bezvýznamné plus, které kobliha způsobí v paměti, to je právě ona neviditelná cena, kterou za ni každý příjemce platí, ať už si to přizná či nikoli.

Více informací o principu odměňování najdete i ve skvělé knize Jak drahé je zdarma? (Dan Ariely)